GARANTİ ŞARTLARI VE UYGULAMALAR
1-Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2(iki) yıldır. Parçalı ürünlerde ise, ürünün en son parçasının teslim edildiği tarihten itibaren garanti süresi başlar.
2-Ürün/Ürünlerin garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
3-ALICI, garanti süresince tamirat veya tadilat gibi arıza hizmetlerinden yararlanabilmesi için SATICI’ya 444 19 85 nolu TÜKETİCİ HATTI’ndan ulaşarak sözlü talep oluşturmalı veya talebini SATICI’nın merkez adresine, faks, e posta, iadeli taahhütlü mektupla v.b. yolla yazılı ve resimli olarak iletmelidir.
4-SATICI, gelen müşteri taleplerine göre;
4-1- T.C. TİCARET BAKANLIĞI tarafından verilmiş SATIŞ SONRASI YETERLİLİK BELGESİ’ne (2022/61490) sahip yekili servis veya satış sonrası hizmet birimi vasıtasıyla önce şikayet konusu üründe arıza olup olmadığının tespitini yapar.
4-2- Tesbit edilmiş bir arıza varsa (imalat, taşıma, montaj, kullanıcı’dan kaynaklı) bunun kararını verecek olan SATICI’nın SATIŞ SONRASI HİZMET(SSH) YETERLİLİK BELGESİ’ne yetkili kıldığı servis veya birimidir.
4-3- SSH birimi, her şikayet konusu için arıza kararı vermeyebilir. Arıza kararı verilmemiş şikayetlerde ALICI, ürünün garanti kapsamında "1 yıl içinde arızanın 3 kez tekrarlanması” maddesinden faydalanarak herhangi bir yaptırımda bulunamaz.
4-4- "Arızalıdır” kararı verilmiş GARANTİ KAPSAMI’ndaki ürün/ürünlerde SATICI arıza kaydı açarak
a)Ürün/Ürünlerin ALICI adresinde bakılıp tamir edilmesine,
b)Ürün/Ürünlerin SATICI Bölge mağaza veya deposunda tamir edilmesine,
c)Ürün/Ürünlerin SATICI Üretim Fabrikalarında tamir edilmesine,
karar verebilir. SATICI bu kararını uygulamakla mükelleftir.
5-Ürün/Ürünlerin GARANTİ SÜRESİ İÇERİSİNDE malzeme, işçilik, montaj hataları nedeniyle arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da herhangi bir isim altında hiç bir ücret talep etmeksizin tamiri SATICI tarafından yapılır/yaptırılır.
6-ALICI, Ürün/Ürünlerin GARANTİ BELGESİ’nde yazılı "KULLANIM ve TEMİZLİK ÖNERİLERİNE” uygun şekilde kullanmaya özen göstermelidir. Kullanıcı hatalarından kaynaklanan arıza ve deformasyonlar için, SATICI sorumlu tutulamaz. SATICI, bu tür arızaları GARANTİ SÜRESİ içerisinde ücreti karşılığında tamir etmeyi kabul eder. Bununla ilgili tamirde geçen süre GARANTİ SÜRESİNE EKLENMEZ.
7-Ürün/Ürünlerin Garanti Şartları ve Kullanım Klavuzu’nda yazılanlara uygun kullanılması halinde, Garanti süresince çıkabilecek arızanın;
a)1(bir) yıl içerisinde 3 kez tekrarlanması,
b)Arızanın maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
c)Tamiri için gerekli azami sürenin aşılması
d)Satıcının düzenleyeceği bir raporla arızanın tamirinin mümkün olmadığının belirlenmesi halinde ALICI, malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesini veya ayıp oranında bedel indirimini talep edebilir. SATICI bu talebi karşılamakla yükümlüdür.